Bersama Kita Melunaskan Fardhu Kifayah

Koperasi JML Bhd merupakan koperasi 100% Bumiputra Islam. Menjadi tanggungjawab Fardu Kifayah kami untuk menyediakan produk makanan yang BERSIH, SUCI dan HALAL untuk kegunaan para pengguna. Pihak kami juga telah mendapat pengesahan HALAL dari pihak JABATAN HAL EHWAL AGAMA ISLAM KELANTAN. Nikmatilah produk kami tanpa was-was.


Segala komen para pelanggan yang budiman dalam usaha bersama melunaskan fardhu kifayah amatlah dialu-alukan. Semoga ALLAH S.W.T. merahmati usaha murni kita semua khususnya para pelanggan dan rakan niaga kami terhadap sokongan yang diberikan kepada kami selama ini......


Sebarang komen dan cadangan, emailkan kepada kami di koperasijmlberhad@gmail.com.







PRODUK KELUARAN KAMI

PRODUK KELUARAN KAMI

PENGHARGAAN KEPADA SURUHANJAYA KOPERASI MALAYSIA (SKM)

Semenjak penubuhan koperasi pada tahun 1999......didalam usaha melunaskan Fardhu Kifayah....Koperasi JML Bhd. merakamkan setinggi penghargaan kepada Suruhan Jaya Koperasi (dahulunya Jabatan Pembangunan Koperasi). Segala bantuan, nasihat, tunjuk ajar, bimbingan.........hanya Allah jua yang dapat membalasnya. Anugerah Khas SKM yang Koperasi JML terima amat bermakna dan tak ternilai bagi kami.







IKS BIMBINGAN SIRIM

Koperasi JML merakamkan setinggi penghargaan kepada SIRIM Bhd. di atas nasihat dan bantuan dalam pembangunan dan prosesan produk koperasi JML.







AKTIVITI-AKTIVITI KOPERASI JML BHD.

1. Aktiviti Pengilangan makanan basah;

i) Memproses laksa segar

ii) Memproses laksam
iii)Memproses mee kuning
iv) Memproses kueh tiaw
v)Memproses bebola dan kiub ikan.


2. Aktiviti Pemasaran makanan basah, sayuran dan buah-buahan;

i) Memasarkan secara borong di pasar basah di seluruh negeri Kelantan iaitu di bandar Machang, Kuala Krai, Pasir Putih, Tanah Merah dan Kota Bharu.
ii) Memasarkan secara borong di pasar basah di bandar bersempadan Kelantan/Terengganu iaitu di bandar Jertih, Besut dan Bandar Permaisuri.

iii) Memasarkan secara borong di sekitar bandar Bangi, Kajang, Putrajaya, Shah Alam dan Kelang di Lembah Klang dan Selangor.



3. Aktiviti Pertanian

i) Pengeluaran benih dan ternakan air tawar – ikan keli.
ii) Membekal baka dan menternak lembu dan kerbau.

iii) Membekal baka dan menternak itik telur.


Tuesday, December 21, 2010

Rakan niaga baru - Lokasi Kg. Sijangkang & Teluk Panglima Garang

Bermula pada Ahad 19/12/2010, Koperasi JML Bhd telah mencari sahabat niaga baru di Daerah Kuala Langat, Selangor iaitu di sepanjang jalan dari Kelang-Banting. Alhamdulillah pihak kami mendapat 3 sahabat niaga yang berminat dalam memasarkan produk Koperasi JML di samping melunaskan  fardhu kifayah di kawasan masing-masing. Sahabat baru kami yang berminat tersebut berada di Kg. Sijangkang dan juga di Teluk Panglima Garang. Walaubagaimanapun, pihak kami gagal memperolehi sahabat niaga di pasar awam Teluk Panglima Garang di sebabkan oleh ketiadaan sahabat-sahabat muslim berniaga bahan makanan dan sayuran di pasar tersebut.
Pihak kami juga sedang mencari sahabat niaga yang berminat untuk memasarkan produk keluaran kami kepada pengguna di Pasar awam Banting. Kepada sahabat kami di Sijangkang, Teluk Panglima Garang dan Banting kami ucapkan Selamat Berniaga Bersama Kami dan Pasarkanlah barangan keluaran kami tanpa rasa was-was. Kepada pengguna di kawasan ini, kami ucapkan gunakan produk keluaran kami tanpa rasa was-was.

No comments:

Post a Comment